andere boot

Beste zeillieden.
Deze week de knoop doorgehakt en een trintella III aangeschaft, niet zo moeilijk keus vanwege laag vrijboord en ik kan dit bewuste schip zeer goed. Op deze foto ligt hij naast me in Steenbergen.

2007-10-06_233404_lsamen_in_steenbergen.JPG

Wat plaatjes van de boegschroef inbouw, schip vaart slecht achteruit in de haven.

  1.  
  ![2007-10-07_001045_e.jpg|640x482](upload://gB29dYwFh8oza3EfzNJStAWfJyq.jpeg) ![2007-10-07_001306_j.JPG|640x480](upload://css5WAJfYOXgpHlwM1M84bl7ZLC.jpeg) ![2007-10-07_001713_i.JPG|640x480](upload://uAvchsQ2MJ4hGDjUzmDaAx3OH6H.jpeg)

Goedenmorgen Leo,
Gefeliciteerd met je nieuwe schip, en wordt het ook weer Neeltje?
We gaan je tegenkomen
groet xander vd steen
“Buenaventura”

Goedenavond Xander,
Toch een schip gevonden met een laag vrijboord voor Anneke, was wel zoeken maar het is deze oude dame geworden. Haar naam is “Vrijheid” , laat ik er nog op staan. Het wordt geen Neeltje, dat is geweest.
Gaat het verder nog goed met jullie ?
We hopen in in de herftvakantie onze eerte tocht met haar te maken richting zeeland, ik geloof van 19 tot 26 oktober.

mooi schip hoor leo, ziet er karaktervol uit. Steekt niet diep zo te zien?
erik

Nee, niet zo diep ongeveer 1.45 m. Dus minder hoog aan de wind, maar wel 45 % ballast in de langskiel. Verder 400 liter brandstof en 400 liter drinkwater. Geen perform…jacht maar een toerboot voor een e.v.t. wat langere trip. Ik zal wel een Dufourvlaggetje voorlopig in de mast houden als herkenning. Wie weet onderweg, voor een borrel.

wel, na een wat klotsige terugweg deze zomer uit cuxhaven waardeer ik een zwaarder schip wat meer: tien ton extra onder je kont voelt dan wat beter dan een wit pingpongballetje van zeven.

nog een foto!

Trintella 3’s en Dufours hebben blijkbaar wat met elkaar. Hieronder onze Manaslu tijdens de winterwedstrijden 2000. Door de rating en bolle jan, regelmatig hoog geeindigd. Heerlijk rustige, maar toch een rappe zeiler. Veel plezier…
Manaslu39367,5402314815

Rappe zeiler?

Ja, Ja, Hans,
Met een beetje wind, actief zeilend  in combinatie met de handicap, hebben heel wat winterzeilers zich verbaasd over de snelheid die we uit “die Trintella”’ haalden. Dus het is een rappe zeiler !!
Tot ziens,
Guy van Hoek
ps. tegen een “Rappe”’  D34 zal ie het in de kruisrakken wel afleggen !

Kom nou, niet alleen in de kruisrakken! We varen rondjes om die Trintella!LOL
Ik weet wel dat als er flink wat wind staat, de Trintella best wil lopen, maar sneller dan een 34P of ander modern jacht, dat betwijfel ik.
Ciao,

Hans,
Ik heb een toerschip gekocht, ik ben er blij mee. We hopen er nog wat zeemijltjes mee te varen de komende jaren. Voor mij hoeft ze niet mee te doen met wedstrijden.
Guy, dank, mooie foto em prachtige zeilen. Vraag, waarom zit het onderlijk van de Genua zo hoog boven dek? Uitzicht? Op onze boot is dat ook het geval bij de Genua. Zal dus wel zo horen. Morgen gaat ze weer te water. Mooi weer om dit weekend proef te varen, hier op de de Lek. Kijken of RAP rondjes om ons heen draait.
 

Weinig rondjes gedraaid. Ga ik vol verwachting naar de haven, zijn ze de boegschroef aan het monteren. Nadat e.e.a. het deed was het borreluur, dus weinig kans gehad.
Trouwens en snelle boot is niet alleen voor wedstrijden leuk. Ik doe toch weinig mee met wedstrijden met de RAP. Maar een uur eerder aan de borrel is ook niet verkeerd.
Ben toen ook maar gaan knutselen.