Flasher (soort genaker) te koop

Te koop een flasher, soort genaker van 76,3 m2
De flasher komt van onze Borrias af en past niet goed op de RAP. Weinig gebruikt, netjes onderhouden, met zeilzak
de maten:
Cup DD.

?h, sorry…:
V= 13,96 (voorlijk)
P= 13,18
O= 6,84
T= 10,85
J- 3,80
Vraagprijs ? 950,-.
Ciao,

Hoi
Ik vraag me af of deze ook zou passen op onze 36 clasic?
groeten
ed
 
 
 

Ed,
De foto is van onze ex-Borrias, een 36 Classic van 2001 (nu Brafour en ligt in Lelystad). Ik voer de flasher op het puntje van het ankerbeslag. Ik had daarin een gat geboord, daar een blokje in gedaan en met een onder-reeflijn, kon ik vanuit de kuip de bolling van het voorlijk van de flasher reguleren. Met 1 schoot, gehezen via de spinakerval en voila, op de foto zie je het resultaat. Ik heb zelf een slurf, maar die verkoop ik niet mee, die gebruik ik weer voor mijn nieuwe genaker.
Ciao,

Dank voor de info maar ik denk dat ik toch maar op zoek blijf naar een volwaardige genaker
groeten
ed
 

Een voorlijk van 14 m.  Dat past zeker niet op een Arpege?

Grt Ger vd Bruggen

Ger,
Ik denk het niet, maar ergens op deze website staan volgens mij meer gegevens over de Arperg?.
Ciao,

Hans,

Het voorlijk van mijn fok is bijna 11 meter, maar de genaker staat boller.
Alleen hoeveel…  3 meter is denk ik veel?
Wat was de fok-voorlijk maat van jouw boot?

Grt Ger

Hoi Ger,
De voorlijk lengte van mijn fok is 13 meter.
Ciao,

Erik,
Dit is-em.
Ciao,

hans, dank maar vind deze net een tik te klein, mn vorige was 83 en had een slag groter gekund.

Jammer, verder is-tie ok?

Hallo allemaal
Zijn er nog geinteressseerden. De prijs is uiteraard onderhandelbaar, is € 750,- een reeëler prijs?

Ik hoor graag van jullie.
Ciao,

Ik ga de genaker op marktplaats zetten. Als er nog geinteresseerden zijn, dan hoor ik het wel.
De genaker past prima op een Dufour 36 Classic, kijk maar naar de foto’s.

Ciao,

Nog biedingen?

De genaker is verkocht. Zij mzal schitteren op een mooie Dufour 385, de Natte Wind!

Ciao,

Ja, ja, dit maar gekocht!

Ciao,
RAP met blauwe genaker klein.jpg

Volgens mij is de boot op de foto niet de RAP zoals er bijstaat.
De bootnaam had op deze foto ( van voren genomen) duidelijk zichtbaar moeten zijn en bovendien kan ik me niet voorstellen dat je een boegspriet hebt ingebouwd.

Misschien is het zeil wel van de RAP alleen gehesen op een ander schip.

Ik hoor wel hoe het echt zit.

Rob, Zoute Zoen

Ha Hans, de 34P moe, volgens mij is dit een J Boat maar zeker geen 34P.

Groet Willy.

Hoi Rob en Willy,

Inderdaad geen 34PP, maar een J-1220. Het zeil dat ik heb gekocht is ongeveer net zo en in dezelfde kleur, dus dat leek mij wel aardig op mijn favouriete zeilboot. Als ik het geld had en Sandra geeft toestemming, dan…

Ciao,

Graag zien we de actiefoto’s zoals deze, maar dan van de 34PP genaamd RAP.