Standaard schroef

Hallo medevaarders,

Ik heb mijn schroef niet geoed behandeld met als resultaat dat ik deze moet vervangen. Wie heeft er een klapschroef geplaatst en heeft de standaard schroef voor een Volvo 2020 (partnummer 850342) nog liggen? In goede staat neem ik hem graag van je over.

Peter

Hoi,

Ik heb de standaardschroef nog liggen!
Heb vorig jaar een klapschroef geplaatst, dus de vaste is overbodig.
Als je hem over wil nemen bel me dan maar even 06-54730252

Groet,

Frank

Hoi Peter,

Even nieuwsgierig: wat heb je met de schroef gedaan zodat hij vervangen moet worden?
(al is het alleen maar om hier van te leren zodat ik/anderen niet dezelfde fout maken)

Groet,

Loet

Hallo Loet,

Ik heb in mijn schroef wat putjes zitten waarvan ik denk dat ze van elektrolyse afkomstig zijn. Eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik de dop waarmee je de schroef vastzet ook in de antifouling had gedaan. Iemand wees mij erop dat deze dop ook als anode zou werken, maar dat is volgens mij niet zo.

Daarnaast heb ik op de rand het schroefplad een paar kleine hapjes eruit (circa een halve centimeter. Dat zal wel van stukken hout of zo zijn gekomen. Ik zet nu liever een andere schroef eronder, dan dat ik het risico loop in het vaarseizoen een keer op de kant moet.Dan zal je zien dat dit net in de vakantie is en dan kan je in een commerciele haven tegen een flinke prijs een dag op de kant staan. En de winterstalling is al betaald. :smiley:

Peter