vragen over aanschaf dufour 1800

Hallo,
Na lang snuffelen op verschillende sites en forums, en een aantal bezichtigingen later ben ik bij de dufour 1800 aangekomen. Deze week heb ik een dufour 1800 gezien en ben wel enthousiast geworden. Ik denk er over om nog een keer te gaan kijken. Het lijkt erop dat dit een leuk eerste schip voor mij gaat worden.

Maar… onder de vloer in de ruimte tussen het toilet en de wastafel was het nat en er stond een klein laagje water in. De eigenaar gaf aan dit komt door het ventilatiepijpje wat daarboven zit. Hier is waarschijnlijk regen door heen gekomen. Herkent iemand dit? Het dak van het kajuit was hard en er zaten geen haarscheuren om de mastvoet ofzo…

Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten bij dit schip?

Ik hoor graag van een ervaren dufour 1800 vaarder.

Groeten en alvast bedankt.

Jasper

[b]Hoi Jasper,

ik denk dat is in orde.

Dit is het diepste punt in het schip.

Het verzamelt zich in het punt:

-Water uit het toilet (lek in de pomp; misschien).
-Water uit de ventilatie.
-Water uit de watertank (onder het bed).
-Bovendien, de boot twee schelpen. Zon komt het water uit de achterkant van de boot door de afdichting van de ast.

Vooral na een reis je vindt er iets water.

Ik denk dat het Dufour 1800 is een zeer mooie boot.

Welke 1800 will je kopen?

Groeten,

Torben[/b]

Hoi Torben,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb een vergelijkbaar antwoord gekregen van de eigenaar. Ik heb inmiddels een hele mooie dufour 2800 gezien. Deze staat niet op internet maar in de jachthaven te koop. Ik heb de boot inmiddels helemaal kunnen inspecteren en alles ziet er erg goed uit. Dus wellicht ga ik voor de grotere broer van de 1800.

De 1800 die ik heb gezien staat op marktplaats " Mooi zeiljacht DUFOUR 1800 in prima conditie VAKANTIE KLAAR"

Dus…ik weet het nog niet…

Groet,
Jasper

[b]Hoi Jasper,

Ik heb gekeken naar de boot op het internet; Helaas heb ik de boot nog niet gezien.
Het is echter zeer goedkoop voor een Dufour 1800.

In dit forum vindt u PDF-rapporten over de Dufour 1800 en Dufour 2800.

De 1800 is veel boot voor weinig geld / De 2800 is meer boot voor meer geld :wink:

Ik wens u veel geluk.

Groeten,

Torben[/b]