Dufour 32 Classic eigenaar

Beste Dufourvaarder,

Allereerst wat een geweldig forum.
Heb er al veel informatie gevonden waar ik veel aan heb.

Daarom mezelf ook maar eens voorstellen met mijn verhaal.

Sinds 26 juli 2017 ben ik de trotse eigenaar van een Dufour 32 Classic uit 1998.
Een geweldige stap vooruit na 4 jaar een Wibo 930 uit 1974 te hebben opgeknapt/gevaren.

Deze Wibo heb ik destijds (31-08-2013) gekocht om te kijken of het zeilen/varen/klussen een mooie manier voor ons zou zijn om de vakanties/weekendtripjes door te brengen.
En ja, dat is het zeilen/varen zeker gebleken.
Met de Wibo hebben we veel meegemaakt en geleerd, ik heb er veel werk ingestoken om haar weer mooi te maken.
Ik had vóór 2013 nog nooit zelf gevaren laat staan gezeild, en leer elke keer dat we op pad zijn geweest of op pad gaan nog steeds bij.

Er was één maar, we wilden graag wat meer luxe en ruimte in de kajuit om dagen met slecht weer beter door te kunnen brengen. En twee hutten met een salon stonden hoog op ons verlanglijstje.
In Amsterdam lag een Dufour 32 Classic te koop binnen het budget en inruilen van de Wibo was mogelijk.

Op de eerste dag van onze vakantie met de auto naar Amsterdam om de Dufour te bekijken en het was een schot in de roos.
Wat een ruimte, licht interieur, mooi afgewerkt kortom deze boot is een potentieeltje.

De Wibo moest eerst nog bekeken worden door de makelaar waarna de onderhandelingen konden starten.
We waren toch van plan om met de SMR naar Amsterdam te gaan, de dag erop zijn we met de Wibo vertrokken naar Amsterdam en drie dagen later was de koop en inruil beklonken.

Best bijzonder.
Aan de ene kant van de steiger de Wibo, aan de andere kant de Dufour en alles over gehuisd.
Twee dagen later met de Dufour op pad, nog meer dan 3 weken vakantie voor de boeg.

Wat een luxe, heet water, koelkast, geen wieleffect meer, manoeuvreren is een eitje, superstille motor.
Scherp aan de wind zeilen, het lijkt wel of de boot tegen de wind in gaat.
Bediening vanuit de kuip, stuurautomaat en die ruimte in de kajuit, radio, dieptemeter, windmeter en bootsnelheid recht voor mijn neus.

Over vier weken gaat de mast eraf, heb de kabeltjes al van dekstekkers voorzien.
Dan naar de watersport vereniging varen want komende winter gaat ze op de kant.
Ik wil haar van binnen en buiten leren kennen, en natuurlijk de nodige klusjes te doen.
Je weet wel de usual stuff.
Motorvloeistoffen en filters vervangen.
Saildrive manchette moet vervangen worden.
Mast en tuigage inspectie.
Lazy jacks aanbrengen.
Kuipbodem van teakhouten latjes en sikaflex voorzien.
Etc. etc.

Dit klussen is voor mij ook een deel van de fun.

We gaan nog veel plezier beleven met de Dufour, op naar mooie zeil/vaar tochten.

Groet,
Rob.

welkom op het Forum, leuk om ook een verse eigenaar te treffen.
Was dit de boot die bij Amsterdam marina te koop lag?
Wij zijn inmiddels 2 jaar eigenaar van een 32 classic en bevalt uitstekend.
Ik heb op Facebook een dufourvaarders pagina gemaakt hier heb ik de klussen van afgelopen winter zoveel mogelijk gedeeld.
Leuk om je daar te ontmoeten.
Het leuke van klussen aan een polyester schip, je hoeft het maar 1 keer te doen.
Op het poetsen na dan natuurlijk.

Gr.Chris

welkom op het Forum, leuk om ook een verse eigenaar te treffen.
Was dit de boot die bij Amsterdam marina te koop lag?
Wij zijn inmiddels 2 jaar eigenaar van een 32 classic en bevalt uitstekend.
Ik heb op Facebook een dufourvaarders pagina gemaakt hier heb ik de klussen van afgelopen winter zoveel mogelijk gedeeld.
Leuk om je daar te ontmoeten.
Het leuke van klussen aan een polyester schip, je hoeft het maar 1 keer te doen.
Op het poetsen na dan natuurlijk.

Gr.Chris