Mariposa - Dufour 30 Classic 2000 - Te Koop / Verkocht

Beste Dufourvaarders,

Door persoonlijke omstandigheden zijn wij genoodzaakt te stoppen met onze mooie zeilhobby. Niets om je zorgen over te maken, maar toch … het moest er van komen. Mariposa is Te Koop. Geïnteresseerden kunnen terecht bij White Whale Yacht Brokers te Willemstad. uwjachtmakelaar.nl/zeilboot … 0-classic/

Voorlopig, tot aan de daadwerkelijke overdracht aan een nieuwe eigenaar, kun je ons nog op het water of in Marina Numansdorp tegenkomen.

Nu al wil ik jullie bedanken voor het brainstormen en uitwisseling van vernieuwende ideeën en ervaringen op dit Dufour Forum. Dat was/is allemaal erg leerzaam en verhelderend. Mede daardoor hebben we Mariposa uit kunnen voeren met een optimum aan mogelijkheden.

We hebben gedurende een jaar of 11 prachtige zeiltochten en vakantiereizen gemaakt. We reisden van Borkum tot Le treport.

Wij wensen jullie heel veel zeilplezier. Vooralsnog blijf ik nog even “hangen op dit forum”. Stuur dus gerust een berichtje.

Vaarwel van af de Mariposa”.

Piet

Hoi Piet!

Bijzonder nieuws hoor, na zoveel jaar… lid sinds 25 oktober 2006, ruim 650 berichten met zeer waardevolle inhoud - niet alleen met vragen of reacties op vragen, maar ook gewoon om te delen. Aan alles komt een einde, zo ook blijkbaar aan deze hobby voor jou. Je kunt echter wel zeggen dat je op dit vlak iets ‘achterlaat’ !

Ik wil je, namens iedereen die actief bijdraagt en waarschijnlijk ook namens de vele duizenden die passief meelezen, enorm bedanken voor al je uitzoekwerk, documentatie, hulp en inspiratie!

En wat een prachtschip bied je te koop aan… Hier begint het bloed alweer sneller te stromen :slight_smile:

Hartelijke groet,
Richard Wentzel

Beste Piet,

We zullen je posts missen ! Ikzelf (en vele anderen) hebben er veel aan gehad. Altijd gedetaileerde en erg bruikbare info en tips.

Het ga je goed.

Met vriendelijke groet,

Yves

Mariposa is overgedragen aan een nieuwe eigenaar. Een enthousiaste zeiler. Wellicht zal hij (zullen zij) zich melden op dit forum. Wij wensen hen heel veel zeilplezier met Mariposa.

Allen bedankt voor jullie waarderende woorden.

Met name voor Richard Wentzel (Riesmo) heel veel waardering voor zijn inzet als webmaster en de fijne en correcte wijze waarop hij dit forum en website toch al zoveel jaren “in de lucht houdt”. Perfect.

Dag Piet,
Ik was een tijdje niet op het forum en vandaag dus wel.
Wat een verrassend bericht, en wat jammer dat jullie besloten hebben te stoppen met de Mariposa!
Langs deze weg wil ik je heel hartelijk bedanken voor je bijdragen aan het forum, en je antwoorden en bijdragen aan discussies die we samen hadden. Ik heb veel geleerd van je adviezen, en je oplossingen, ook vanwege je methodische aanpak.
Ik wens jou en je partner alle goeds voor de toekomst, het ga jullie beiden goed!!!

Heel veel dank Piet, dat je zoveel nuttige en goed gedocumenteerde informatie met ons hebt willen delen. De nieuwe eigenaar kan met recht trots zijn op zijn voortreffelijk onderhouden en uitgerust schip.

Het ga je goed!

Frank.

Allen, vriendelijk bedankt voor de feedback en waarderende woorden.

Ik moet zeggen … het is toch enorm wennen … rondje fietsen langs de waterkant … pffff.

Een hele leuke periode om op terug te kijken, dat zeker!

Ook al hebben we onze dufour 30 classic niet meer … ik ben toch weer aan het varen.
Dit keer als vrijwilliger, pontbaas op de fietspont van It Heidenskip - Gaastmeer. Ik ben er wekelijks aan het varen.
Het is dichtbij Koudum, onze huidige woonplaats. :laughing: MVG Piet

Haha, Piet Pontbaas :smiley:

Veel plezier Piet!
Groet,
Richard