Plexiglas bij de motorbediening

Hoi, hoi, 34P zeilers,

Hebben jullie ook zo’n stukje plexiglas zitten bij de motorbediening?
Wij wel en het is een doorn in het oog vanwege vuil.
Ik heb het plexiglas losgehaald en een kunststof ringetje tussen geplaats, zodat het water er makkelijk tussendor kan. Maar na verloop van tijd wordt het toch vies. Losschroeven en weer schoonmaken, zeggen jullie natuurlijk, maar …niet fijn.
Het bakje wil ik houden, omdat ik de marifoon’hoorn’ daar heb met het snoer, dat nu dus netjes in het bakje bljft.

Iemand een andere oplossing, dan afkitten?
2013-12-15 14.25.56.jpg
2013-12-15 14.25.31.jpg

Ciao,

Stuk afzagen en links in plaats van rechts van de gashendel vastzetten.
Dus alleen het vak afschermen.
Ik maak het voorlopig jaarlijks schoon.
Groet
Rob “Zoute Zoen”.

.

ik heb dit er al jaren afgegooid en een teak plankje voorgezet dat onderaan helemaal open is en natuurlijk net zo lang als het bakje is , dus niet tot aan gashendel.

Willy.

Hoi Rob,

Daar zat ik ook aan te denken. Inkorten en aan de onderkant een strookje er ter hoogte van de inkeping.

En “Willy”, heb jij daar een foto van?

Ciao,

Polystyreen mooi en strak bewerken zonder te krassen valt niet mee.
Houdt de boot zo origineel mogelijk. Dat heeft “smoel” en dat is ook wat waard.

Wat dacht je van links en rechts een geëloxeerd aluminium profieltje. Schroeven vervallen. Alles loopt mooi taps toe.
Je kunt nu het polystyreen deel er gewoon uittillen, even schoonmaken en klaar is het.

Ook dan zal er gezaagd moeten worden.

Oké Piet,

Inderdaad ook een prima idee, maar wat is geëloxeerd?

Ciao,

Eloxeren
Een oppervlakte behandeling voor v.n.l. aluminium. Het proces bestaat uit het afbeitsen van een bepaalde laagdikte, gevolgd door het elektrolytisch laten aangroeien van evenveel aluminium oxide.

Kortom, gewoon het profiel dat je bij de Praxis koopt, met het doffe laagje. Dus geen blank glimmend aluminium.

Oké Piet,

Thanks.

Ciao,

Hoi, hoi 34-pers,

Ik heb het veranderd. Ik heb aan de onderkant 1,7 cm af (laten) zagen bij een professioneel bedrijf. Daarna heb ik aan de binnenzijde van het plexiglas, dat voor het witte gedeelte zitten een plastic folie geplakt.
Door een strookje er af te zagen, kan het water en vuil makkelijker weglopen uit het bakje en vanachter het plexiglas.
Bijgaand foto’s.


Heb hetzelfde probleem met schoonmaken.
Hoe heb je de motorhandle er af gehaald?