D 34E performance

Alhoewel ik nog steeds geniet van mijn D30, kijk ik met een schuin oog naar andere schepen. Een daarvan is de D34E performance. Wat mij opvalt naast dat er op deze site geen aparte rubriek bestaat voor dit model, is dat er weinig E versies te koop staan in NL. De ‘gewone’ D34 Performance staan wel te koop maar ook niet in grote aantallen.
Weet iemand of er een ‘E’ versie rondvaart in NL?

Gr
Bob

Deze versie zie ik weinig varen. Is een wat opgeschmukte 34p , overigens wel mooier geworden, ik vind die stuurkolom en de open spiegel erg mooi.
Voor zover ik weet is het schip verder hetzelfde, met wat kleinere wijzigingen. Daarna is dufour overgegaan op 36 ft meen ik.

Ik heb een 34E, ligplaats Medemblik. Er ligt ook een 34E in Muiderzand, die wordt ingezet door zeilschool Amorgos. Verschillen met de 34P: hogere mast, sterkere verstaging, open stuurstand. Misschien nog meer, maar dat weet ik niet. Ergens op het forum wordt gerefereerd aan problemen met de achterspiegel. Beide hier genoemde 34E’s hebben bij de spiegel lekkageproblemen gehad. De ‘afdichting’ is bij beide schepen opnieuw onder handen genomen door Shipshape te Muiderzand. Daarna geen problemen meer.