Niveaumeter dieseltank

Ik heb een uitdaging:
De zender van de niveaumeter van de dieseltank is defect.
Heeft iemand ervaring met het vernieuwen van de zender in de tank?

Ik heb geen ervaring in vervangen van de zender, ik heb die van mij uitgebouwd en aangepast naar alleen mechanische aanduiding.
Ik ga ervan uit dat het over de originele niveaumeter op de tank gaat.

Yep, heb ik ook vorig jaar gedaan op de Dufour 2800, nieuwe zender en nieuwe meter in het instrumentpaneel. Werkt perfect, alles bij elkaar rond de 30 euro kwijt.

De grote vraag van mij is nu hoe je dat hebt gedaan…?
Mijn meter werkt ook niet en ik heb geen idee waar het aan ligt.

Hi Frans,
Sinds enkele weken heb ik een 2800 overgenomen en ga komende winter veel opknappen. Deze zomer wil ik echter e.e.a. goed testen.

Nu heb ik een vraag, en richt mij aan jou, aangezien er al jaren nauwelijks gecommuniceerd wordt omtrent de 2800 via dit platform. Onze boot is kennelijk een uitloopmodel…

Anyway, mijn vraag betreft het toilet. War voor toilet past er in Hemelsnaam op de aansluiting van de originele Wilcox Crittenden (afkorting WC, hoe origineel is dat…) Sealock?

Alle nieuwe toiletten vragen om een opbouwmaat van 23 x 13 centimeter, (breedte x diepte) terwijl de bij mij geplaatste WC Sealock de onmogelijke verankeringspunten op 13 x 9,5 centimeter (b x d) heeft.

Nu kan ik dat met profieltje wel oplossen en overbruggen, maar fraaier wordt het er niet op.

Welk toilet is er bij jouw boot gemonteerd?

Iemand ideeën of tips?

Dank bij voorbaat.
Stefan Leijdekkers.
0636375284

Dag Frans, ik weet niet of het nog actueel is maar ik heb een meter en gever gekocht bij AliExpress. De gever moet wel passen qua diepte in je tank. Oude gever eruit geschroefd. Was helemaal vastgeroest. Nieuwe erin helaas, iets andere gaten. En toen draden naar instrumenten paneel getrokken. En werken!. Als je meer wilt weten, stuur maar een pm.

Stefan, wij hebben een rs69 erin zitten. Op marktplaats zijn die gewoon nogbte koop. Groet, Arjen

Hallo Johanna, dank voor je antwoord!
Echter als ik het goed heb, moet je de tank uitbouwen om eea te vervangen. Heb jij dat ook gedaan?

Ja dat heb ik gedaan, zit met vier boutjes vast, dan kan je hem verschuiven en bij de oude zender afdekplaat… Die gaat wonderbaarlijk makkelijk los. Ik had een zender met net andere gaatjes, en dus extra gaatjes geboord. Mijn zender was net wat minder lang dan de brandstof tank diep was. Wel ook een nieuwe brandstof meter gekocht, passend bij de zender. Alles bij elkaar 30 euro. Daarna weer terug geplaatst. Ik had wel een grotendeels lege tank. Wel wat geknoei met de boutjes in de kuipbak. En via de hondenkooi.

On August 5, 2021 14:10:05 Frans Pijpers via Dufourvaarders <r.wentzel@ucs.metonne.nl> wrote:

Show quoted text

1 like